sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Potta

Ostin toissapäivänä Lennonille potan! Baba oli sitä mieltä että mulla viiraa päässä, mitä puolivuotias tekee potalla? No pissaa sinne tietty! Kyse ei missään nimessä ole treenaamisesta koska eihän näin pieni vielä ymmärrä rakon toiminnasta yhtään mitään. Oon nyt aamuisin (siis vasta kahtena aamuna) heti herättyä ottanu Lennonin vaipan pois ja laittanu potalle istumaan. Pissa tulee nopeasti sinne ja sen jälkeen 'uskallan' antaa olla ilman vaippaa seuraaviin päikkäreihin asti (n. 2h). On kiva että poika saa olla välillä ilman vaippaa ja sitten kun menee nukkumaan niin saa ihan kuivan vaipan. Vahinkoja tottakai tapahtuu enemmän ku pottaan pissaamisia, esim nyt kun kirjotin tätä tekstiä vauva sylissä niin tunsin yhtäkkiä kuinka lämmin neste valui mun reisiä pitkin:) Eli ei oteta tätä pottailua niin vakavasti. Mun perimmäinen ajatus sillä että ostin potan jo nyt on että poika tottuis siihen kapistukseen eikä pelkäis sitä (niinku oon kuullu että jotkut lapset tekee). Pakko viel kertoa että jo kahdet kakkoset on tullu pottaan! Luulen että tuo istuva asento edesauttaa tarpeiden tekoa ja näin ollen kun siinä istutaan niin usein alkaa kuulua heti sellanen punnaus ähinä:) Too much information? Sori.

Eilen Lennonin auntie ja uncle halus hoitaa sitä joten olin lapsivapaa koko illan. Lapsivapaahan mä en nyt sit kuitenkaan ollu koska Mio ja Katja oli meillä. Tanja liittyi meidän seuraan kans ja oli oikeen mukava ilta. Peter tuli kotiin iltavuorosta ja meillä oli siinä hetki ihan kahdestaan ennenku Lennon tuotiin hoidosta kotiin klo 23. Hyvin oli menny ja L oli käyttäytyny mallikkaasti!

Aamupalalla







Pottailun alkeet

Tässä ilman vaippaa:)

Serkukset. Mio syötti pullosta Lennille maitoa. Reipas 'isoveli'

Ihana Mio

Terveys herkkua. Oli kyllä niin hyvää taas kerran!

Tässä kuva kun L ojentaa käsiä kun on pääsemässä syliin:) Huono kuvakulma, ei näy niin selvästi.

3 kommenttia:

  1. Kyllä määkin oon ostanu potat aina noin aikaisin. Hyvä opetella istuun siinä ja kuin huomaamatta sit opitaan tahallisestikin tekeen sinne pissat ja kakat.

    VastaaPoista
  2. Just ja nimi unohtui:) -Jojo-

    VastaaPoista
  3. jee paljo kuvia!! heheh ! Sehän on aina plussaa jos tulee asiat hoidettua pottaan ja lapsi tottuu kyl nopeeta kun sen potan ottaa rutiineihin! Meillä alkanu kans pottailut heti ku istumaan on opittu ja tulokset tiedät : )

    VastaaPoista