torstai 19. heinäkuuta 2012

Rintaruokinta

Tänään taisin oivaltaa jotain kun tavattiin mammojen kanssa. Kaikki mammat oli tosi hoikassa kunnossa, osa melkein laihempia ku ennen raskautta ja jokaisella oli maidontuotanto loppunu jo aikoja sitte (vauvat max 6kk vanhoja) eli kaikki vauvat sai nyt korviketta. Sitten tunnen mammoja jotka on syöneet hyvin ja olleet tukevampia joilla maito on riittänyt hyvin ja kauan. Tällä on pakko olla joku yhteys?!

Se kumpaan ryhmään mä mielummin kuuluisin saa nyt jäädä mainitsematta mutta uskon siis kyllä siihen afrikkalaisen tradition toimivuuteen että juuri synnyttänyttä äitiä paapotaan ja syötetään jotta maitoa riittäisi hyvin vauvalle. Siellä synnyttänyt äiti melkeimpä "lihotetaan" tahallaan. Varmasti näillä mammoilla on myös hyvää maitoa tarjota vauvoillensa.

Toivon että imetys onnistuu mutta jos se ei onnistu niin en suostu potemaan huonoa omaatuntoa siitä että annan pullosta korviketta. Pääasia on että vauvalla on masu täynnä.


2 kommenttia:

  1. Mä oon jo nyt 3 vkon jälkeen hoikempi ku ennen raskautta!! :))) ja maitoo riittää erittäin hyvin....

    Miks potisit huonoo omaatuntoo jos joudut antaa korviketta? Mä ainaki jouduin ja olin kiitollinen et vauva saa jtn ruokaa edes. Eihän se aina itsestä johdu jos ei maitoo tuu... Nyt ei kyl pullo enää kelpaa...

    -Mama Bruno :)

    VastaaPoista
  2. Ihanaa että oot päässy omiin mittoihis!!! Varmaan tuntuu ihanalta!

    Monet mammat joiden kanssa oon jutellu(tai sit oon lukenu aiheesta) kokee jotenkin olevansa "huonompia" jos ei oma maito riitä ja joutuu antaa korviketta enkä ikinä oo sellasta ymmärtäny! Minkä ihmeen takia semmosesta pitäis potea huonoa omaatuntoa? sitä en just tajua. Oon sun kanssa samaa mieltä, kunhan massu on täynnä niin ihan sama mistä se ruoka on tullu.

    se on hienoa että maitoa riittää vaikka ootkin hoikka! toivotaan että sitä riittää niin kauan kun haluat imettää.

    VastaaPoista