keskiviikko 3. lokakuuta 2012

Unesta ja lasten ravintolaan viemisestä

Pikkumiehestä on kuoriutunu ihminen. Se nukkuu yöllä som folk! Nukahtaa klo 21 (hurraa!), syö n. kl. 03 (10min) ja nukkuu n klo 9 asti aamulla. Siis mahtavaa. Vaikka en oo kokenu että ne heräilyt on NIIN raskaita mutta kyllähän se nyt on ihanaa kun saa nukkua yöllä.

Päikkäriajat näyttää taas lyhentyneen vastapainoksi. Muutaman päivän se on kolmen tunnin päikkärien sijaan nukkunu vaan 40min. Tuntuu että se ei oikeen riitä koska poika on kiukkunen(=väsynyt) kun herää. Aijon tehdä niin että seuraavan kerran ku se herää unilta liian aikasin niin vien sen pienelle vaunuajelulle (edestakas vetäminen ei auta), katotaan josko se sais unen päästä uudestaan kiinni.

Hur som helst niin tänään mulla on luvassa kynsien huolto aamu kymmeneltä joten pojat saa häslätä keskenään ja baban kontolle jää päikkäreille laitto. Tavataan myöhemmin kaupungissa ja suunnitelmissa on mennä lounaalle koko perheen voimin. Mä yritin saada katjaa tai äitiä ottaan Lennin siks aikaa hoitoonsa et me saadaan syödä rauhassa mutta ne oli mun kanssa eri mieltä siitä että vauvaa ei pidä roudata mukaan ravintolaan. Myös Peter oli niiden kanssa samaa mieltä et Lennonin pitää saada olla mukana. Whyyyy??? mä en tajuu. Miks ottaa lasta mukaan ravintolaan jos vaihtoehtona on jättää ne jollekkin hoitoon? Tai siis kyl mä lapset voin ottaa mukaan ulos syömään mutta silloin mennään jonnekki lapsille sopivaan paikkaan jossa ne voi myös leikkiä eikä tartte tuntea että häiritsee muita ruokailijoita.

Tiedostan sen että Lenni ei kauheesti leikkinurkkauksista vielä välitä mutta todennäköstä on että herra herää kun ollaan syömässä ja sillo MUN pitää ottaa maitohinkit esiin, yrittää toisella kädellä dipata kevätkääryleitä ja toisella taituroida niin et poika saa ruuan suuhunsa eikä silmäänsä. Tää ei ole mun käsitys hauskanpidosta. Ennemmin sitte säästän rahani siihen kertaan kun pääsen lapsivapaasti ulos syömään.

Joo, nyt Katja sanoo et kyllä lasten pitää oppia oleen mukana joka paikassa. Ehkä sitte kun niille voi puhuu järkee mutta ennen sitä en suostu ottaan lapsia vapaaehtoisesti mukaan mihkään Gustav Wasaan. Eihän siinä nyt oo mitään järkee (mun mielestä). Tuhlata rahansa JA olla nauttimatta ruuasta, what a combination. Tää on vähä provo ja odotan innolla vastauksia! :) Jenni?? Tanja?? Veronika?? Ja muut, mitä mieltä TE ootte?

Muut mammat saa tehdä niinku niille parhaiten sopii, tämä on siis vaan mun mielipide:)

p.s Peter lupautui hoitamaan pojan joten Lennon pääsee meidän kanssa lounaalle huomenna :)



2 kommenttia:

  1. Kysyit mielipidettä, no minäpä kerron :)

    Ymmärrän toisaalta sua kyllä mut yks kysymys vaan, miten meinaatte lähtee Keniaan ja thaimaaseen jos oot tota mieltä? Mun mielestä on kans ihanaa välillä nauttia ruoka ilman vauvaa mut missä vaiheessa sen voi sit sun mielestä ottaa mukaan, millon sille voi ruveta "puhuu järkee"? Mun mielestä siinä tapaukses kannattaa jäädä kotiin pariks vuodeks jos pelkää ihmisten reaktiota kun vauva itkee. Tai sit ehkä kannattaa jättää se Gustav Wasa väliin ja mennä esim Amarilloon tms. Mun mielestä lapsen on hyvä tottua pienestä pitäen, että ollaan muuallakin kun kotona tai hoidossa. Ja jos ihmiset antaa vihaisia katseita niin SO WHAT?! Ajattele sitä sit ku ootte monen monen tunnin ajan pienessä tilassa ja ihmiset ihan vierivieressä, LENTOKONEESSA! Ja aina ei ees voi nousta seisomaan tai lähtee pois... Mitäs sä sit teet? Ja sit viel sellainen asia et mun mielestä on tosi ikävää jos lapsi ei ikinä pääse aikuisten kans mukaan paikkoihin.. Aivan kuin sitä ei haluttais.. :( en sano et se on helppoo mut tähänkin on totuttava ja fiksut ihmiset kyl ymmärtää miks vauvat itkee. Ja tottakai välillä on hyvä päästä ulos ihan vaan aikuisten kesken mut ei joka kerta...

    Mut kuten jo säkin mainitsit, kaikilla saa olla oma mielipide ja kaikki tekee niinkuin parhaaksi näkee, eikä mikään tapa oo väärin!

    Terkkuja Barcelonasta :) Bruno on pienin ja nuorin jota oon tähän asti nähnyt täällä ja vaik välil on itketty niin kaikki on menny loppujen lopuks silti ihan hyvin ja mun mielestä oli mahtava päätös lähtee tänne!

    Ps. Ravintoloissa on kans käyty ;)


    -V.

    VastaaPoista
  2. Hei! hyviä pointteja ja oon sun kanssa oikeestaan samaa mieltä kaikesta...Otan kyllä pojan mukaani jos on pakko ja esim nyt on tullu käytyä muutamaan otteeseen ystävien kanssa lounaalla sellasissa paikoissa joissa mun mielestä on ihan ok et vauva on mukana (amarillo ja 1h+kk). MUTTA jos olis ollu mahdollisuus niin olisin SILTI ennemmin jättäny pojan kotiin isänsä kanssa mutta sitä mahista ei nyt ollu töiden ja gymin takia ja halusin kuiteski lounaalle joten 'uhrauduin' ja hyvin se meni :) En siltikään antanu pojan itkeä ravintolassa, väsymys kiukku tuli sopivasti kun ruuat oli syöty ja lähdettiin pois muita häiritsemästä.

    Lentokone ja jotkut muut paikat on sellasia 'pakollisia' juttuja joihin vaan on mentävä eli se on musta täysin ok. Just lentoa ajatellen niin tiedän että aina ne vauvat ei oo hiljaa vaan ne saattaa itkeä mikä on musta normaalia ja muiden pitää se vaan hyväksyä. Keniassa tullaan varmasti meneen ravintolaan lapsen kera koska siellä ei oo yhtä paljon hoitajia ja kuitenkin halutaan hemmotella itteämme.

    Lapsi pitää ehdottomasti ottaa mukaan paikkoihin mutta en koe että Lennon 2,5kk vanha saa ravintolaillallisesta yhtään mitään irti vaan sille on kyllä ihan sama onko se mummun kanssa vaunuttelemassa sillä aikaa :)

    Kiva että teidän reissu oli antoisa!! Mäki haluun reissuun!!! :)

    VastaaPoista